Miejsca w Polsce, które chciałabym odwiedzić

Nigdy się nad tym jakoś szczególnie nie zastanawiałam, ale ostatnio uświadomiłam sobie, że jest kilka miejsc w naszym kraju, które na sto procent chcę kiedyś zobaczyć. Wiecie, mnóstwo razy widziało się jakąś ładną i ciekawą lokalizację i mówiło się "chcę tam pojechać", a potem o tym po prostu zapominaliśmy. No niech pierwszy rzuci kamieniem, kto tak nie miał! Jednak zdałam sobie sprawę, że o kilku z nich wciąż pamiętam i nadal podtrzymuję to, że kiedyś chcę je odwiedzić. Myślę, że stworzenie takiej listy to fajny pomysł, bo może być jakąś motywacją do działania. A Ty masz taką listę?


Góry - jakiekolwiek. Nigdy nie byłam w górach i zawsze mnie do nich ciągnęło, tym bardziej chcę pojechać. Nawet jeżeli komuś takie Zakopane wydaje się oklepane, dla mnie tak nie jest. Ja już mam tutaj wyjazd zaplanowany :) 

Jaworzno - Polskie Malediwy To miejsce odkryłam dzięki Tik Tokowi. Zachwyciłam się tym pięknym widokiem, który sobą przedstawia Park Grodek i chciałabym zobaczyć to na własne oczy, a jak się uda, to wykonać jakąś sesję w tym miejscu. 

Zdjęcie zostało pobrane z profilu facebookowego Parku Gródek

Wolin - Osada Słowian i Wikingów - Wolin mnie intryguje, choćby dlatego, że to wyspa. Nigdy tak naprawdę nie widziałam na żywo wyspy. Najbardziej ciekawi mnie wspomniana Osada Słowian i Wikingów, z racji moimi zainteresowaniami mitologią słowiańską. Chciałabym również zobaczyć choć trochę Wolińskiego Parku Narodowego, bo mam jakiś sentyment do Parków Narodowych chyba wynikający z tego, że sama praktycznie wychowałam się przy Kampinoskim. 

Grodzisko Owidz pod Starogardem Gdańskim może nie zainteresowałoby mnie jakoś szczególnie, mimo, że jest to osada słowiańska, ale co roku organizowany jest tam  Festiwal Mitologii Słowiańskiej, na który bardzo chcę pojechać. Kto wie, być może w tym roku się tam zjawię.

Lublin - sesja na Tarasach Widokowych. Byłam już w Lublinie rok temu zrobić kurs liturgiczny i przy okazji spotkałam się z moją przyjaciółką poznaną w internecie, więc bardzo miło wspominam ten wyjazd, ale nie udało mi się zobaczyć tego, co chciałam; Szklanych Tarasów Widokowych, bo w marcu były jeszcze zamknięte.  Mam nadzieję, że jak pojadę, to wreszcie uda mi się wykonać tam jakąś sesję :) 

Ślęża - to szczyt w Sudetach w Ślężańskim Parku Krajobrazowym. Te konkretne miejsce mnie do siebie przyciąga ze względu na związek ze słowiańskością. Wspomniałam wyżej, że fascynuje mnie Mitologia Słowiańska, więc to dlatego. 

Zdjęcie zostało zapożyczone z bloga Bewilderedslavica; link

Wieś Zalipie - ta miejscowość w województwie Małopolskim i jest okrzyknięta najbardziej kolorową w Polsce. I to już wystarczy, abym chciała tam pojechać. Ludzie tam kultywują wieloletnią tradycję i można zobaczyć piękne, wielokolorowe domostwa.

Większe miasta; 

Chciałabym również odwiedzić większe polskie miasta. Kraków, Wrocław, wspomniany wyżej Lublin, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Łódź, Toruń. Kraków to kawał historii Polski. Dawna stolica, siedziba królów. Ciekawi mnie Wawel, Stare Miasto no jest co zwiedzać. Ciekawi mnie także Dziórawy Kocioł, czyli lokal inspirowany między innymi "Harry'm Potterem". Jeśli chodzi o Wrocław to tutaj na pewno chciałabym pójść do tego słynnego oceanarium.  Gdańsk również ma swoją starówkę, czy Toruń, który słynie z Kopernika i pierników. Fajnie by było, chociaż raz te miejsca odwiedzić.

Tutaj moja lista się zamyka jeśli chodzi o Polskę. Oczywiście pewnie dojdą kolejne miejsca, gdy coś mnie zachwyci i na pewno było ich więcej, ale nie każde zapamiętałam.

A Ty jakie miejsce chcesz odwiedzić? 



16 komentarzy:

  1. "Te miejsce odkryłam dzięki Tik Tokowi." obawiam się, że jednak to, nie te. :') Niemniej dobrze wiedzieć, że na tiktoku można znależć coś więcej niż jakieś piosenki, choreografie, "przepisy" i inne dzikie węże.

    Dzięki za przypomnienie o Dziórawym Kotle, fajnie byłoby się wybrać, jeśli będę w okolicy Krakowa. Ja raczej list nie robię, a i nie jestem jakąś wielką wycieczkowiczką, więc pewnie nie miałabym za bardzo co tam wpisywać. Poza tym jakoś mi wpadła popularna tendencja do odwiedzania dalszych miejsc niż bliższych, więc standardowo nie wiem, co można znaleźć w mojej okolicy, a w sumie szkoda, bo na pewno dużo fajnych miejscówek. Trzeba się tylko zorganizować i pojechać... albo aż. :p
    Oczywiście Wrocław zaprasza! Gdyby Ci się zdarzyło być i nie mieć nic ciekawszego do roboty, to daj znać. :p

    weru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuje! To jest jeden z tych błędów, które popełniam nagminnie :D I fakt, Tik Tok na początku głownie to przedstawiał, ale teraz są tam treści na każdy temat i naprawdę fajne rzeczy można znaleźć, aczkolwiek to też straszny pożeracz czasu :D

      No ten Dziórawy Kocioł mnie intryguje i boli jednocześnie te "ó" w środku XD. Powiem Ci, że ja jakiś list tez nie robiłam, wgl tak naprawdę do tej pory to bardzo mało jeździłam; jakieś wycieczki szkolne, ewentualnie gdy musiałam coś gdzieś załatwić. W Lublinie jak byłam udało mi się spotkać z naszą Weroniką M., ale byłam np właśnie zrobić sobie legitkę do fotografii kościelnej wtedy :D No to właśnie u mnie na odwrót, bo swoją okolicę co można zwiedzać znam, aczkolwiek też nie mieszkam w jakiejś tam turystycznej okolicy (na szczęście!)

      No Wrocław kiedyś na pewno, ale nie mam pojęcia kiedy, ale będę pamiętać :D

      Usuń
  2. Też mam taką swoją listę. Aktualnie najbardzziej marzę o Hydropolis we Wrocławiu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Heja! Ktoś wyżej napisał o Hydropolis we Wrocławiu. Byłam i polecam gorąco! W ogóle we Wrocławiu jest co zwiedzać;) Kraków to przepiękne miasto z historią- tak, jak zresztą napisałaś. Obecnie tam mieszkam, więc jak najbardziej zwiedzam:-)
    Nie mam takiej listy, ale myslę, że to super pomysł! Być może ogarnę coś podobnego;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie te miejsca mnie ciekawią i w zasadzie nigdy nie byłam w tamtych częściach Polski, to tym bardziej :D Do tej pory też nie miałam takiej listy, hah, ale tak samo wyszło :) Chętnie też zobaczę Twoją listę u Ciebie, na luzie możesz kraść pomysł stworzenia xD :D

      Usuń
  4. Hydropolis i afrykarium we Wrocławiu są obłędne-polecam szczerze. A z innych perełek: zamek w Malborku (wow! Serio! Nogi bolą, ale warto!), Błędne Skały (dla mnie obłedne), pałac w Kozłówce (tuż obok Lublina, ale cudo jakich mało). Zwiedzanie jest super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w Malborku jako dziecko, w sumie warto byłoby się tam wybrać ponownie^^ :)

      Usuń
  5. Serdecznie zapraszam na Lubelszczyznę :D Ja na razie z nią wiążę swoje podróżnicze marzenia na najbliższy czas, ale bardzo chciałabym odwiedzić również Dolny Śląsk (byłam nie raz w dzieciństwie, ale chciałabym teraz kiedy jestem starsza), Podlasie i Mazury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cały czas sledze Twoje wycieczki po Lubelszczyźnie :D W sumie Podlasie tez jest bardzo ciekawe; pamiętam, że byłam tam jako dziecko i zapamiętałam mega kładki przez bagna itp. Widoki były nie z tej ziemi :)

      Usuń
  6. Fantastyczny wpis! Mi się marzy Sopot i molo. Jestem pełna wiary, że kiedyś uda mi się odwiedzić to miasto. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Byłam raz w Sopocie na molo i faktycznie robi wrażenie :)

      Usuń
  7. Wieś Zalipie również mam na swojej liście miejsc do odwiedzenia już od dawna! Poza tym marzy mi się również Lanckorona:) Polska wbrew pozorom ma wiele do zaoferowania, szkoda że turyści znają tylko Kraków i Warszawę :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że o Lanckoronie nie słyszałam. I to prawda, jest tyle wspaniałych miejsc, ale wielu ludzie po prostu nie znają :)

      Usuń
    2. Zgadzam się, jest bardzo dużo miejsc w Polsce o których nie wiemy. Dla tego warto czytać takie blogi jak Twój ;) można się dowiedzieć o wielu miejscach które można odwiedzić ;) niszczarki pozdrawiają :)

      Usuń

Copyright © Czarne Światło , Blogger