5 rzeczy, które każda książkara powinna zrobić latem

Kilka dni temu rozpoczęło się lato, z czego jestem naprawdę bardzo zadowolona, bo to moja ulubiona pora roku (choć wiosnę też bardzo lubię). Latem najczęściej są festiwale, koncerty, czy można posiedzieć nad wodą. Upał? Trudno, coś za coś! Latem nie możemy zapominać także o książkach, dlatego przygotowałam kilka punktów, które każda książkara powinna odhaczyć latem.



Kupić książkę na wakacjach
Jedni przywożą pamiątki, a książkary przywożą... książki! W tamtym roku, będąc na prawie każdym wyjeździe, wróciłam z książką, serio! I w sumie wyszło to całkiem przypadkiem. Moje koleżanki nad morzem patrzyły za magnesami, a ja znalazłam stoisko z tanimi książkami. Będąc we Wrocławiu, także z przyjaciółką wy haczyłyśmy książki, a zwiedzając Pragę, nie mogłyśmy ot tak ominąć czeskiej księgarni, aby sobie chociaż troszkę pooglądać... Więc czemu nie powtórzyć tego w tym roku?

Poczytać nad wodą
(lub w innym miejscu, które kojarzy Ci się z latem, jeśli nie lubisz przebywać nad wodą)
Chodzi po prostu o to, aby zabrać książkę na wakacje (lub poczytać tą kupioną na wakacjach). Urlop, czy wakacje z reguły służą po to, aby wypocząć, a jak można lepiej wypocząć, niż czytając?

Odwiedzić fajne, książkowe miejsce
Tak, to było już w zestawieniu wiosennym, ale lato również sprzyja w odwiedzaniu nowych miejscówek, nawet bardziej, niż wiosna, więc nie mogło go zabraknąć na tej liście.

Przeczytać książkę z dzieciństwa
Zawsze to jakaś odmiana, prawda? Pamiętasz, jaka była Twoja ulubiona książka za dzieciaka? Czemu po nią nie sięgnąć raz jeszcze? Ja się jeszcze zastanawiam, czy przeczytać ponownie Anię z Zielonego Wzgórza, Dzieci z Bullerbyn, czy kolejną część Harry'ego Pottera, którego reread zaczęłam w tym roku.

Przeczytaj książkę, która leży na kupce wstydu
A to jest taki punkt, dzięki któremu w te lato poczujemy się lepiej. Bo zawsze to przyjemniej, gdy wiesz, że na Twojej kupce wstydu jest jedna książka mniej, prawda?

Podobają Ci się moje pomysły?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Czarne Światło , Blogger