3 jesienne herbatki na chłodne dni

Jesień już bez wątpienia zastukała w nasze okna i nawet, jak nie chcemy przyjąć tego do świadomości tak jak ja!) to już jest właśnie ta pora, kiedy trzeba z szafy powyciągać grube swetry i koce. Osobiście nie trawię tej pory roku, choć jest to takie mniejsze zło, bo zima to już w ogóle zbrodnia, zwłaszcza dla kierowców. Nigdy mnie też nie ogarnia, ta cała jesienna otoczka, która jest wszechobecna głownie na instagramie; swetry, kocyk, książka, długie skarpetki i te inne szmery-bajery. To zdecydowanie nie dla mnie. I do tego zrobiło się zimno, wszyscy chorzy, więc trzeba się rozgrzać. Czym? Najlepiej zdrowymi, ziołowymi herbatkami! Co prawda jesień nie jest moim sezonem na nie, bo lubię je przez cały rok, ale teraz w okresie przeziębień, to nie zaszkodzi, prawda? Najlepiej jeśli są to zioła ususzone, czy przetworzone przez Was samych - zdecydowanie najzdrowiej, ale można też poszukać w zielarskich sklepach.


Przedstawiam Wam moje ulubione mieszanki, choć rzecz jasna się do nich nie ograniczam i mieszam dowolnie, czasem jeszcze coś dodając, te jednak były najczęstsze, które pojawiają się w mojej szklance.

1. Lipa + pokrzywa + miód + imbir + kurkuma + cytryna
Kilka kwiatów lipy, kilka liści pokrzywy, łyżeczka miodu, plaster imbiru, szczypta kurkumy i plasterek cytryny, Trochę tęsknię za tą mieszanką, bo w tym roku nie mam lipy, ale piję to samo, ale bez tego jednego składnika.

2. Hibiskus + cytryna + imbir
Kilka liści hibiskusa, plaster cytryny, 1-2 plastry imbiru


3. Czarna herbata + cytryna + kurkuma + imbir + miód
Zwykła herbata w torebkach, bądź sypana, plaster cytryny, imbiru, szczypta kurkumy i łyżka miodu. Zamiast cytryny można też użyć pomarańczy, aby zmienić nieco smak. Uwielbiam zwykła herbatę i nie zawsze chce mi się pić mieszanki, więc inne dodatki, to tylko... dodatki, których dorzucam minimalnie dla smaku. 

 

Często w mojej herbacie ląduje pokrzywa i mięta, czasami czystek, czy dawniej pigwa. Opcji jest mnóstwo i można mieszać dowolnie.

Lubicie takie nietypowe herbaty? Podzielcie się swoimi pomysłami!

15 komentarzy:

  1. Mhm, jestem ciekawa jak taka herbatka smakuje, sama nigdy nie miałam przyjemności takowej pić, zazwyczaj sięgam po klasyczne czarne herbaty. Koniecznie muszę kiedyś spróbować :D

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Melka blogerka

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam herbatę więc z chęcią wypróbuję :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością wypróbuję, ale najpierw konieczna będzie wizyta w sklepie. ;)
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru,
    Jula

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chyba nie mam jakichś ulubionych nietypowych herbat, po prostu lubię dodać do czarnej herbaty miód i sok malinowy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często dodaję miód, teraz tylko, gdy jestem chora, bo rzuciłam cukier, ale kiedyś piłam herbaty z miodem mnóstwo :)

      Usuń
  5. Ostatnia herbata zdecydowanie dla mnie. :D Koniecznie muszę sobie kupić imbir.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulala, nigdy nie piłam takich herbat

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis ;) Czasami dobrze wypić taką herbatkę dobrze robi na organizm ;) niszczarki pozdrawiają :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Czarne Światło , Blogger