Minirecenzje | Trzy seriale i filmy, które ostatnio obejrzałam [The A List | Opowieść Podręcznej | Randki od święta]

 Tym razem na bloga wjeżdża kolejna odsłona wpisu kulturowego dotyczącego trójki filmów i seriali, ponieważ zauważyłam, że ostatnio tego typu treści przypadły Wam do gustu, o czym świadczy choćby fakt, że post znalazł się w tych najchętniej czytanych w  kolumnie po prawej stronie. Przez ostatnie dni oglądałam mniej, bo w listopadzie skupiam się na NaNoWriMo (to taka ogólnoświatowa akcja pisarska, o tym będę jeszcze wspominać na koniec miesiąca/początek grudnia). 


Opowieść Podręcznej
Na pierwszy rzut pójdzie serial, który obejrzałam w ostatnich dniach ponownie, a o którym poprzez strajki zrobiło się dosyć głośno. Ja poznałam serial, gdy wyszedł sezon drugi, a przed tym przeczytałam rzecz jasna książkę, oraz obejrzałam nawet film na jej podstawie z lat dziewięćdziesiątych bodajże, a potem zabrałam się za serial. I właśnie w związku z ostatnimi wydarzeniami, miałam ochotę obejrzeć go ponownie i tak poleciały trzy sezony na raz.

Serial na podstawie powieści Margaret Atwood przedstawia nam alternatywę, która rozgrywa się na ziemiach dawnego USA, gdzie powstaje państwo Gilead. Kraj, gdzie kobiety nie mają żadnych praw; nie pracują, nie mogą pisać, ani czytać, myśleć i oddychać, a całkowitą władzę dzierżą mężczyźni obejmujący stanowiska komendantów. 

Główna bohaterka to June, dawniej była redaktorką, miała męża i dziecko, a to wszystko zostało jej odebrane, ponieważ jako płodna kobieta, siłą została wcielona w szeregi Podręcznych, czyli kobiet, które zostają gwałcone przez komendantów ( i to jeszcze w imię Słowa Bożego!), aby urodziły dziecko jego rodzinie. Podręczne nie mają nawet swojego imienia, a przyjmują je po komendancie i praktycznie niczego im nie wolno. June postanawia się jednak buntować i nie poddaje się w swoich dążeniach. Na tą chwilę nie mogę doczekać się czwartego sezonu. Jest to jeden z lepszych seriali, które obejrzałam i polecam się z nim zapoznać. Jest dostępny bodajże na HBO, ale jeżeli ktoś nie ma problemu z piraceniem, mogę podesłać w komentarzu odpowiedni link.  


The A List

To serial, na który natknęłam się przypadkiem, podczas przeglądania Netfliksa. Kilkanaście nastolatków, podczas wakacji przebywa na obozie dla młodzieży na odległej i praktycznie niezamieszkanej  wyspie. Jednymi z głównych bohaterek to Mia i Agnes, które we wszystkim między sobą rywalizują, jednak Mia szybko dostrzega, że na tej wsypie dzieje się coś dziwnego, oraz fakt, iż Amber posiada jakąś dziwną moc i może kontrolować umysły innych ludzi. Tylko problem w tym, że nikt jej nie wierzy, a potem odkryła, że rok wcześniej zginęła tam dziewczyna, a w tym roku obóz został zamknięty i tak naprawdę nikogo z nich nie powinno na nim być. 

Natomiast inne bohaterki odkrywają opuszczony bunkier, a także na wyspie przebywa także zbiegły kryminalista, którego przypadkiem Mia spotyka. O co chodzi z tajemniczą wyspą, z Amber i z zamordowaną dziewczyną? 

Musisz obejrzeć, bo zdecydowanie warto! :) 

Dodaj podpis


Randki od Święta

To już nie serial a film osadzony w klimatach świątecznych, jeden z tych, którymi Netliks nas ostatnio zasypuje i tylko je przewijam, szukając czegoś sensownego. Jednak Randki od Święta obejrzałam z przyjemnością, bo zainteresował mnie zwiastun, a sam film był naprawdę zabawny i sympatyczny, a ja sama świetnie się bawiłam z perypetiami głównych bohaterów.

Sloane to trzydziestoletnia singielka, która stale musi wysłuchiwać podczas świat, ze jest samotna, a na dodatek nie do końca potrafi się pozbierać po poprzednim związku.

Natomiast Jackson to singiel, który ma dość związków nie chce się angażować, a jednak nie pragnie także spędzać świąt w samotności. Przypadkiem się spotykają i dochodzą do wniosku, że mogą sobie pomóc, czyli pozostać przyjaciółmi, którzy razem będą spędzać święta i świetnie się bawić. Zero miłości, zobowiązań i przejmowania się. Wydawało się, że układ idealny, ale jak to się skończy to musisz już obejrzeć, jeśli chcesz wiedzieć.

A Ty co mi polecisz? :) 

2 komentarze:

  1. Też oglądałam Randki od święta i w ten sam dzień oglądałam Świątecznego Księcia to film który ma 3 części. Nie oczekiwałaby może jakiegoś górnolotnego romansu ale tak na 3 wieczory totalnego odmóżdżenia polecam. Plus skupia się na świętach i ma super klimat :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także oglądałam i tak się wciągnęłam, że obejrzałam wszystkie części "Świątecznego Księcia" na raz. Bardzo sympatyczny film i rzeczywiście klimatyczny :)

      Usuń

Copyright © Czarne Światło , Blogger