4 składnikowa sałatka idealna na Wielkanocny stół

W moim rodzinnym domu, bardzo często przy okazji świąt przygotowywano sałatkę ziemniaczaną. Jest prosta, pyszna i sycąca. Osobiście uważam, że jest o wiele smaczniejsza od klasycznej jarzynowej. Ostatnio jednak robiłam również sałatkę ziemniaczaną, taką bardziej resztkową, z tego, co miałam  pod ręką, a nie ze świątecznego przepisu i wyszło mi genialne, a było to bardzo proste połączenie.  Uznałam, że jest idealna na święta i na pewno będę ją robić. Grzech się nie podzielić przepisem!



Składniki

Gotowane ziemniaki

ser żółty

dużo naci pietruszki

majonez/jogurt

sól i pieprz

opcjonalnie groszek lub jajka

Przygotowanie

Ugotowane i ostudzone ziemniaki kroimy w kostkę. Nać pietruszki siekamy drobno. Polecam wrzucić jej bardzo dużo, bo to ona dodaje smaku tej sałatce. Pietruszka oraz ser, który także kroimy w kostkę. Najlepiej użyć jakiegoś wyrazistego, twardego sera: u mnie to grana padano. Dodać sól i pieprz, oraz łyżkę majonezu lub jogurtu naturalnego, albo to i to, tak jak ja zrobiłam.  Dokładnie wymieszać. Smacznego!


Na zdjęciu jest wersja jeszcze z groszkiem, bo robiłam ostatnio tą sałatkę dwa razy, ale jest totalnie tam zbędny! I tak jak widać na fotografii, świetnie pasuje na kanapkę.  Choć herezją może wydawać się jedzenie kartofli z chlebem, to serio jest to dobre.

Może dziwić fakt, że na święta Wielkanocne polecam coś bez jajka, ale w tej sałatce jest ono zbędne. Jeśli jednak nie wyobrażasz sobie świątecznej sałatki bez tego składnika, to śmiało możesz dodać, ponieważ tez idealnie pasuje, choć w tym przypadku uważam, że prostota jest najlepsza :) 

Jak Ci się podoba ten pomysł na sałatkę?

I życzę Ci dobrych i spokojnych świąt :) 

10 komentarzy:

  1. U mnie babcia często przygotowuje sałatkę ziemniaczaną na święta :)
    Muszę przyznać, że składniki dość nietypowe jak na sałatkę, ale jestem bardzo ciekawa tej Twojej, wiosennej wersji :) Muszę koniecznie przetestować, bo na zdjęciach prezentuje się pysznie!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam! A w jaki sposób jest przygotowywana u Ciebie? :)
      Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. U mnie ta ilość pietruszki nie przejdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można dodać mniej i dostosować przepis pod siebie ;)

      Usuń
  3. Zamiast sera dałabym kiszony ogórki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej wersji też na pewno będzie świetna :) Z mamą robiłam troszkę bogatszą wersję: mniej pietruszki, ale dodawaliśmy groszek, jako, czerwoną fasolę i cebulę :)

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie, muszę kiedyś spróbować takiej sałatki mocno ziemniaczanej, bo jarzynowa to jednak nie to samo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi to jarzynowa to już się przejdała nawet, więc kombinuję :) A taka ziemniaczana tez jest fajna, jeżeli np zostały się (nie tłuczone) ziemniaki z obiadu i zamiast wyrzucać to cyk, sałatka :)

      Usuń

Copyright © Czarne Światło , Blogger