Najlepsze leniwe śniadanie ⸻ jajka po turecku

Mówią, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i wielu z nas na pewno lubi te dni, kiedy może je sobie przygotować porządnie. U mnie wygląda to tak, że idąc na pierwszą zmianę, to z nich rezygnuję, bo wolę po prostu dłużej pospać, a kiedy pracuję na popołudnie, to często robię sobie takie śniadanko na spokojnie, porządne: pyszne i czasem cieszące też oko. Uwielbiam jajka w każdej postaci na śniadanie, obiad i kolację, serio. I jajka na śniadanie to zawsze świetny wybór. Dzisiaj mam propozycję nietypową: jajka po turecku. Przepisów jest na nie dużo w różnych wariacjach i jak one wyglądają oryginalnie, w zasadzie nie wiem, ale ja dzisiaj przedstawię swoją wersję. Najlepsze jest to, że ten posiłek przygotujemy ze składników, które każdy powinien mieć w domu. Jajka po turecku, to nic innego, jak jajka ugotowane w koszulce (leniwi mogą zrobić sadzone, ale to już nie to samo, choć nadal dobre), z oliwą, chilli i palonym masłem. Jak zobaczyłam kiedyś pomysł na nie, to myślałam, że to jakaś profanacja, bo jak to tak jajka z jogurtem i założyłam, że będą niedobre, ale gdzieś mi ten przepis krążył i musiałam go wypróbować, a potem po prostu przepadłam.



⸻  Składniki (porcja dla jednej osoby) :

Jogurt naturalny lub grecki ok. 200g +/- - te mniejsze opakowanie będzie w sam raz
2 jajka
Natka pietruszki lub świeża bazylia
Łyżka oliwy
Ząbek czosnku
Łyżka masła
Łyżka octu
Przyprawa chili — u mnie jest to gruboziarnista z papryką wędzoną z Knorra — najlepiej mi się sprawdzała do tego przepisu
Ulubione pieczywo — u mnie była to bagietka czosnkowa
opcjonalnie sól i sezam, lub inne ziarna do posypania, jeżeli lubisz

⸻  Przygotowanie:

Najpierw proponuję przygotować grzanki, aby nie były gorące, gdy już wszystko przygotujemy. Od razu możesz wstawić wodę na jajka.

W miseczce lub głębokim talerzu przygotuj jogurt. Dodaj drobno pokrojony lub przeciśnięty przez praskę czosnek, drobno pokrojoną zieleninę (u mnie w tym przypadku pietruszka, ale z bazylią też jest świetne) i oliwę. Jeżeli lubisz słone, to dodaj również troszkę soli, a potem wszystko wymieszaj.

Kiedy woda na jajka się zagotuje, dodaj łyżkę octu. W gotującej się wodzie trzeba zamieszać łyżką i zrobić wirek, a potem wrzucić w niego jajko i gotować przez 3 minuty. Po tym czasie wrzucić je do jogurtu i przygotować drugie.

Kiedy przygotowujemy jajka, rozgrzać masło na patelni, a potem przez moment podsmażyć przyprawę chili. Trzeba jednak uważać, bo szybko się przypala! Polać tym masłem z przyprawą nasze jajka z jogurtem.

Na koniec można posypać sezamem lub innymi ziarnami. Do tego wcześniej przygotowane pieczywo i smacznego!

Co myślisz o tym przepisie? Naprawdę polecam go wypróbować, gdy masz więcej czasu, choć wbrew pozorom wcale nie zajmuje go tak dużo, a przygotowanie jest proste. I umówmy się: fotografia kulinarna nie jest moją mocną stroną. O wiele bardziej wolę reportażówkę, ale próbowałam! :D

Jakie jest Twoje ulubione śniadanie?

Powiem jeszcze kilka słów na koniec, bo to ile tutaj nie publikowałam, to  przechodzi ludzkie pojęcie, a ten post, który wstawiam dzisiaj, wisi w kopiach roboczych już od początku listopada, musiałam tylko zdjęcia obrobić i opublikować. Ale się nie złożyło.  Siedziałam cicho zarówno tutaj, jak i na Instagramie, ale ostatnio bardzo dużo dzieje się w moim życiu prywatnym i dlatego tego czasu miałam mniej. Mam nadzieję, że uda mi się to zmienić, że wrócę do pisania tutaj, to czytania książek i do publikowania na instagramie, bo mam kilka pomysłów :) I na razie z tym Was zostawię :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Czarne Światło , Blogger