6 lektur szkolnych, które chciałabym ponownie przeczytać

     Mamy wrzesień, więc to dobry czas, aby porozmawiać trochę o lekturach szkolnych. Same w sobie są dosyć kontrowersyjnym tematem, ale dzisiaj chcę poruszyć go od tej lżejszej strony, czyli pokrótce przedstawię kilka, które chętnie bym przeczytała je teraz. Nie ma co się czarować, lektury szkolne w dużej mierze to książki dla dorosłych, a uczniowie nie są gotowi, aby je czytać. Myślę, że teraz, jako osoba dorosła spojrzałabym na nie zupełnie inaczej. Jedne chciałabym przeczytać, ponieważ jestem ciekawa, jakbym odebrała je po kilku latach, a inne, by wrócić do miłych wspomnień.


     Lalka — niech pierwszy rzuci kamieniem, ten, kto nie umęczył się, czytając tę lekturę. Pamiętam, że dobrnęłam do połowy i nie dałam rady. Teraz zajrzałabym do niej z czystej ciekawości, aby przekonać się, czy nadal byłaby dla mnie tak nudna, oraz by dowiedzieć się, kim tak naprawdę jest Izabela Łęcka. A legenda głosi, że każdy wie, kim była.

     Krzyżacy — książka dla mnie nie do przejścia w gimnazjum, ale czytając opis, teraz uważam, że mogliby mi się spodobać, ponieważ naprawdę lubię literaturę z historycznym tłem.

     Chłopi — zupełnie tak, jak powyżej i trochę żałuję, że nie wzięłam udziału w maratonie na instagramie.

     Zbrodnia i Kara — to mi się z kolei bardzo podobało i chętnie przeczytam tę książka ponownie. Mam chęć sięgnąć również po inne dzieła autora.

     Sklepy Cynamonowe — pamiętam, że mi się podobały i zachwycałam się językiem, choć wtedy pewnie połowy nie zrozumiałam (tak myślę). Dlatego sięgnęłabym po nie ponownie.

     Ania z Zielonego Wzgórza — to już książka z podstawówki, którą uwielbiałam. Ponowne przeczytanie Ani, byłoby dla mnie miłym wspomnieniem. Choć skłaniam się też po sięgnięcie po Anne z Zielonych Szczytów, ponieważ podobno jest bliższa oryginałowi, ale trochę boje się, że zepsuje mi to obraz Ani w głowie.

     Myślę, że tych lektur znalazłoby się więcej i chętnie bym po nie sięgnęła, ale te mi przychodzą teraz do głowy. A Ty masz chęć wrócić do jakiejś książki ze szkolnej ławki? Jaka była Twoja ulubiona lektura?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Czarne Światło , Blogger