Trzy pomysły na faszerowane jajka

    Wielkimi krokami zbliżają się święta Wielkanocne, większość z nas pewnie już sprząta domostwo, albo planuje, jakie potrawy na ten czas zostaną przygotowane. Osobiście żadne święta nie mają dla mnie większego znaczenia: przy Bożym Narodzeniu nie czuję tego całego klimatu, jest zimno śnieg i po prostu fajnie, że wolne, a przy Wielkanocy… Cóż wolę Wielkanoc, bo jest lepsze jedzenie i… fajnie, że długi weekend, tak. I lubię jeszcze kogoś oblać wodą :D



    Na instagramie obiecałam, że wrzucę post z szybkimi przepisami na Wielkanoc, więc i oto one: jajka z trzema różnymi farszami. Jestem fanką jajek i jem je w różnych postaciach kilka razy w tygodniu, więc musiałam coś wykombinować. Jajka faszerowane są bardzo proste i szybkie do przyrządzenia, a na pewno farsz urozmaici zwykłe jajka z majonezem.

    To bardziej inspiracja, więc nie podaję konkretnych proporcji. Dodatków można wrzucić więcej bądź mniej, zależy od tego, jak bardzo wyrazisty smak chcesz uzyskać.

    Pomysł numer jeden:

    Przygotuj: jajka ugotowane na twardo, puszkę tuńczyka (obojętnie, czy z wody, czy w oleju), majonez, sól, pieprz, bądź inne ulubione przyprawy.

    Wykonanie: Obrane jajka przekrajamy na pół i delikatnie wydrążamy żółtka. Dodajemy do nich tuńczyka, przyprawy i majonez. Jeżeli tuńczyk jest z oleju, można, zamiast majonezu wlać trochę oleju, albo po prostu dać mniej majonezu. Uwaga jednak, aby nie przesadzić. Wszystko należy zblendować (lub dobrze rozgnieść widelcem), a potem ładnie ułożyć na jajkach i przyozdobić: ja użyłam sezamu i czarnuszki. Jeśli chodzi o wypełnianie białek, posługiwałam się łyżeczką i próbowałam zrobić to ładnie, ale wczoraj widziałam filmik na tik toku, że ktoś używał do tego rękawa cukierniczego i to wyglądało super estetycznie!



    Pomysł numer dwa:
    Przygotuj: jajka, majonez, żółty ser, najlepiej taki wędzony, bazylia, sól, pieprz i przyprawę czosnkową.
    Wykonanie: Do wydrążonych żółtek dodaję starty żółty ser, majonez, przyprawy i drobno pokrojoną świeżą bazylię. Dobrze rozdrabniam widelcem. Jednak można to zblendować, aby uzyskać gładką masę. Potem należy przełożyć do białek i udekorować. U mnie listkami bazylii.


    Pomysł numer trzy:

    Tutaj nie mam zdjęć, ponieważ robiłam po prostu taką pastę jajeczną, ale uznałam, że będzie to też świetny farsz do jajek faszerowanych, więc podrzucam i ten pomysł.
    Przygotuj: jajka, majonez, zielone oliwki, sól i pieprz.
    Wykonanie: Tak, jak w poprzednich przypadkach wrzucamy żółtka, oliwki i majonez do blendera i miksujemy. Doprawiamy i przekładamy do białek i mamy gotową świąteczną przekąskę. Oliwki możemy wykorzystać również i czarne, ale zielone są bardziej wyraziste w smaku, więc sprawdzą się tutaj lepiej.

Smacznego!

Zobacz, co jeszcze możesz przygotować na Wielkanoc:

Na dzisiaj to już wszystko, a może Ty chcesz się podzielić jakimś pomysłem? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Czarne Światło , Blogger